دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال

اما این تنها موضوعی نیست که در این خصوص آموزش داده می شود. اگر منظورتان در مجموعه خودمان است در حال حاضر خیر. حال همان طور که احتمالاً تصور کرده اید، این راهکار ارزیابی بی نقصی برای این که شما به اهداف درآمدی خود می رسید یا خیر نمی باشد. تصور کنید یک بروشور محصول ایجاد کرده اید و آن را از طریق صندوق پستی افراد پست کرده اید – آن بروشور نوعی محتوا است، هرچند آفلاین.

اگر میخواهید به گروه خاصی از افراد در هر کجا که هستند، دسترسی پیدا کنید و درعینحال هزینهها را پایین نگهدارید، بازاریابی دیجیتال بهترین گزینه خواهد بود. شما میتوانید در هر حوزهای که میخواهید کار کنید و با ارتقای مهارتهای قبلی، مهارتهای جدیدی هم یاد بگیرید. برای این که اوضاع از این هم بهتر شود، شما می توانید از ماشین حساب برای محاسبه بودجه کلی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید یا می توانید یک استراتژی بخصوص را برداشته و از آن برای فهمیدن این که آیا این استراتژی برای بیزینس شما منطقی به نظر می رسد یا خیر استفاده کنید.

در این حالت میتوانید فعالیتهای بازاریابی خود را برای او در خارج از فضای سایت انجام دهید که از میان آنها میتوان به ایمیل، تلفن، SMS و … بزرگترین ایرادی که میتوان به سئو گرفت این است که نتایج آن در درازمدت به بار مینشیند؛ این امر شاید برای برخی از صاحبان کسبوکار اندکی وقتگیر باشد؛ بهخصوص الگوریتمهایی که موتور جستجویی مانند گوگل برای رتبهبندی محتوا استفاده میکند، همیشه بهروز میشوند. سئو را به این دلیل در اول جدول قرار دادیم چون در آموزش دیجیتال مارکتینگ یک اصل سخت و مهم است. دیجیتال مارکتینگ از این نوع را می­توان در بیلبورد­های الکترونیکی یافت که بسیار رایج شدهاند.

این مساله میزان آگاهی از برند شما را افزایش می دهد. بازار کار دیجیتال مارکتینگ گزینههای شغلی متنوعی را برای افراد ایجاد میکند به نحوی که میتوان حتی از خانه هم به صورت دورکاری در این حوزه فعالیت کرده و درآمد قابل توجهی کسب کرد. چشم انداز شغلی برای تبلیغات، به طور کلی، بادوام است، با نرخ رشد بالاتر از میانگین انتظاری 9 درصد. چشم انداز آموزش دیجیتال مارکتینگ ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما بازاریابی دیجیتال موثر می تواند یک موهبت بزرگ برای تجارت باشد.

اگر اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ دیگری در نظر دارید که در این مقاله آورده نشده است لطفا از طریق کامنت ها اعلام کنید. مثلاً وقتی از جلوی مغازهای رد میشوید و فروشنده سعی میکند شما را به داخل مغازه بکشاند یا وقتی که هنگام تماشای برنامۀ مورد علاقهتان تبلیغات بازرگانی پخش میشود، در واقع آن کسبوکار به سراغ شما آمده است. شکاف مهارت در واقع به تفاوت بین مهارتهای مورد نیاز برای انجام کار و مهارتهایی که یک فرد دارد، گفته میشود. آیا برای دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز است؟ خبر خوب این است که کارفرمایان لزوماً به دنبال کاندیداهای شغلی با مدرک آموزش دیجیتال مارکتینگ یا سال ها تجربه نیستند، زیرا ممکن است به افرادی با مهارت هایی نیاز داشته باشند که هنوز در دانشگاه ها آموزش داده نشده اند.

روابط عمومی آنلاین، عملی است برای پوشش آنلاین به دست آمده با نشریات دیجیتال، وبلاگ ها و سایر وب سایتهای مبتنی بر محتوا. تطبیق بازاریابی آنلاین با سازمان شما یک ضرورت است و به شما امکان میدهد تا شرکت و چشماندازتان را بشناسید. این آموزش برای کسانی مناسب است که پیش از مطالعه انواع کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ بخواهند آشنایی مناسبی با این تخصص پیدا کنند. از جمله روشهای تاثیرگذار در بازاریابی شبکهها اجتماعی، انتشار پست به صورت منظم و در بازههای زمانی مشخص است.

با استفاده از Mailchimp شما میتوانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت رایگان ارسال کنید. مثلاً خیلی جذابتر میبود اگر برای کسی که تا به حال شما را نمیشناخته پیامی برای جذبش ارسال کنید و برای کسی که قبلاً از شما خرید داشته است پیامی برای تشکر یا تخفیف ویژه بدهید که مجدد از شما خرید کند.

گاهی اوقات عبارت «هدفگذاری مجدد یا ریتارگتینگ» (Retargeting) به عنوان اصطلاحی هممعنی با ریمارکتینگ به کار گرفته میشود اما در واقع با آن کمی تفاوت دارد. هر کشوری در جهان متناسب با نیازها و امکانات خود، مهارتهای متفاوتی را در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیاز خواهد داشت. حتی اگر یک متخصص حرفهای در این زمینه نیستید، باز هم میتوانید با استمرار فعالیت و تجربه جایگاه خود را در این حوزه پیدا کنید. اگر مدیر دیجیتال مارکتینگ باشید درآمد شما بین 6-9 میلیون تومان (شاید هم بیشتر) خواهد بود. با این حال تمام سهم محتوا، مربوط به وبسایت شما نیست، شبکههای اجتماعی هم در ترویج و انتشار محتوا و هم در تهیه محتوای مستقل نقش دارند و از بعضی جهات بر محتوای اصطلاحا وبلاگی پیشی میگیرند؛ از طرفی شما با پا گذاشتن به شبکه های اجتماعی با اینفلوئنسرهایی مواجه میشوید که تاثر آنها در صورت انتخاب درست به عنوان نوعی «سفیر تبلیغاتی کسب وکار» برکسی پوشیده نیست و این اعمال نفوذ از طرف آنها به وسیله شبکههای اجتماعی انجام میشود.

با این کار محصولات یا خدمات شما به شبکه گستردهای از مخاطبان از طریق وبسایتها، پلتفرمهای شبکههای اجتماعی، وبلاگها یا خبرنامهها ارجاع داده میشود. البته هر محتوایی که ایجاد می کنید، باید برای مخاطبانتان جذاب باشد، زیرا هدف محتوای بازاریابی افزایش آگاهی از برند و تولید لید است. بااینحال، این نشان نمیدهد که هر کسبوکاری باید استراتژیهای بازاریابی دیجیتال یکسان یا مشابهی داشته باشد. در پاسخ باید بگوییم که باید هدف شما به طور واضح از فرآیند بازاریابیتان مشخص باشد. مثالی از نرمافزار بهرهوری که قبلاً ذکر شد را در نظر بگیرید.

گوگل آنالیتیکس یکی از مهم ترین ابزارهای آنالیز داده و ترافیک سایت می باشد و این امکان را می دهد تا گزارشات مورد نظر را در قالب ارقام، درصد و یا نمودار دریافت کنید و بتوانید به طور دقیق عملکرد وب سایت خود را در بازه های زمانی مختلف مورد بررسی قرار دهید. کاربران میتوانند پستهای شما را لایک کنند، نظر بگذارند و با محتوای شما درگیر شوند. بازاریابی درونگرا روشی برای رشد سازمان شما از طریق ایجاد روابط معنادار و پایدار با مصرف کنندگان، مشتریان بالقوه و مشتریان احتمالی است.