تکنیک های سئو برای سایت خبری

سئو سایت های خبری چگونه است؟ وبلاگ ژاکت

این شامل توجه به سرعت بارگذاری، آسیب‌پذیری، رعایت قوانین امنیتی و طراحی رسپانسیو با شکل‌های جالب و زیبا، کنونیتی و مدیریت سایت است. با رعایت تمامی موارد فوق، می‌توانید نرخ بازدید کنتنت سایت‌تان را افزایش دهید و در عین حال، گوگل و سایر موتورهای جستجوی وب در بالا بودن صفحه‌های شما را هم برای خود بازیابی کنید. اما برخی از این سایت‌ها، محدودیت‌های فنی دارند که ممکن است باعث کاهش سئو سایت شوند. به منظور بهبود سئو سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو، شناسایی و حذف این محدودیت‌ها لازم است. همچنین، واژگان و عبارت‌های مشتق از کلمات کلیدی هم می‌تواند به طور موثری در افزایش رتبه سایت خبری شما کمک کنند. برای مثال، اگر کلمه کلیدی شما «موضوعات فرهنگی» باشد، می‌توانید از عباراتی مثل «فرهنگ و هنر» یا «تاریخ و باستان‌شناسی» نیز در متن خبر استفاده کنید که با موضوع خبر شما مرتبطند.

بنابراین، اگر محتوایی مرتبط، با کیفیت و در زمان مناسب منتشر می کنید و سایت شما از نظر فنی سالم است، از داده های ساختار یافته استفاده می کند و نقشه سایت XML خبری ارائه می دهد، ممکن است در Google News ظاهر شوید. با این حال، در عمل ، همیشه مشخص نیست که چرا برخی از سایت های خبری درGoogle News وارد شده و برخی سایت های دیگر حتی با رعایت قوانین یکسان، در Google News نشان داده نمی شوند. بهبود اعتبار برند نه تنها به افزایش بازدیدکنندگان جدید کمک می‌کند، بلکه باعث بازگشت مجدد کاربران قدیمی به سایت نیز می‌شود. کاربران به دلیل اعتماد به سایت، نه تنها برای دریافت اطلاعات جدید بازمی‌گردند بلکه سایت را به دیگران نیز توصیه می‌کنند. این نوع وفاداری کاربران به سایت شما ارزش زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین نتایج اجرای موفقیت‌آمیز سئو است. همانطور که پیش تر اشاره شد در سایت های خبری میزان دریافت ورودی از گوگل بسیار بیشتر از کلمه کلیدی اهمیت دارد اما بصورت کلی تحقیق کلمه کلیدی را نمی شود نادیده گرفت و نه تنها برای سایت های خبری بلکه برای هر وبسایت دیگری اهمیت بالایی دارد.

شخصیت یا هویت، تنها مختص برندهای تولیدکننده یا کسب‌وکارهای مطرح نیست و سایت‌های خبری نیز هر کدام شخصیت و هویت خود را دارند. ایجاد بک‌لینک و انتشار رپورتاژ در سایت‌های معتبر و پربازدید برای انتقال اعتبار از طریق لینک‌دهی به سایت اصلی، یکی از متداول‌ترین روش‌های سئو Off-Page است که امروزه انجام می‌شود. کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسب‌وکار خواهد شد. CTA به مخاطب اعلام می‌کند که دقیقاً از او چه می‌خواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت می‌کنید. پیش از شناخت تکنیک‌های افزایش CTR، آشنایی با انواع عوامل مؤثر بر نرخ کلیک در کسب‌وکارتان، شما را در مسیر موفقیت تبلیغاتی قرار می‌دهد. در این گزارش، می‌توانید ببینید که چه مقدار از بودجه خزش هدر رفته و چه مشکلاتی سر راه بوده‌است (مانند ریدایرکت‌های دائمی و موقت، محتوای تکراری، سرعت پایین و…).

ابزارهای ویژه وجود دارند که از آن‌ها برای تحقیق کلمات کلیدی جهت شناسایی عبارات و کلماتی که مخاطبان در جستجوی اخبار مرتبط با موضوع خاص استفاده می‌شود. تمرکز بر کلمات کلیدی بلند شانس بیشتری برای تبدیل به ترافیک هدفمند را به وجود می‌آرود. یکی از مهم ترین ویژگی های سایت های خبری که به آنها در پیشی گرفتن از رقبا هم کمک میکند، سرعت ایندکس بالاست. در واقع منظور از سرعت ایندکس، مدت زمانی است که طول میکشد بعد از منتشر شدن یک محتوا، گوگل آن را بررسی کرده و به نتایج ببرد. در هر حال، چیزی که میخواهم بگویم این است که برای بالا بردن بازدید سایت و کاهش رتبه الکسای آن، نباید صرفا به خبرها اکتفا کنید، بلکه باید روی مقالات آموزشی و عادی دیگر هم تمرکز کرده و سعی کنید مخاطبان این مقالات را هم به سایت تان جذب کنید. با عملی کردن این استراتژی ممکن است صرفا بعد از 6 ماه نوشتن مقالات مختلف، آنقدری بازدید بگیرید که کلا نیمی از منابع تان را برای تولید محتوا روی مقالات صرف کنید.

برای تست اولیه سرعت از وبسایت های GTmetrix و Google pagespeed insights می توانید استفاده کنید. روند سئو تکنیکال وبسایت در ابتدا بررسی می شود، تمامی موارد زیر چک شده و در صورت نیاز ارور ها باید رفع شود. 2- داشتن استراتژی مناسب در کنار سئو می تواند به رشد و گسترش وبسایت کمک کننده باشد، لازم به ذکر است در وبسایت های مختلف نیز مسئله استراتژی اهمیت بالایی دارد که می توانید از مقاله چگونه استراتژی سایتم رو بچینم برای حل این مشکل کمک بگیرید. ولی یک سوال دارم مقالات سبز یا همون محتواهای ماندگار و اخبار به چه نسبتی باید در سات منتشر بشه؟ منظورم اینه کدوم باید تعدادش بیشتر باشه.. دقت کنید که با ایجاد بیش از حد برچسب‌ صفحات تکراری و بی کیفیت ایجاد نکنید.

در کل، استفاده از تکنیک‌های بیرونی می‌تواند به بهبود موقعیت جستجویی سایت خبری شما کمک کند و در نهایت به رشد و توسعه آن کمک کند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، استفاده از روش‌های سئو نوین به منظور افزایش سرعت بارگذاری سایت خبری، می‌تواند بهترین راهکار برای بهبود تجربه کاربری و افزایش ترافیک سایت باشد. فرآیند دسته بندی در سایت جز مهمی از سئو سایت خبری به حساب می آید که باید با ایجاد دایرکتوری یا ساب دامنه های مختلف اجرا شود. برای بهینه سازی سایت های خبری باید کتگوری های منظم و مشخصی وجود داشته باشد که هر کدام نیز باید براساس زمان و تاریخ انتشار مرتب شوند. همچنین این دسته بندی ها باید دارای زیرشاخه های مخصوص مانند اخبار داخلی یا خارجی، تصاویر ورزشی، مقالات تخصصی و دسته های دیگر بخش بندی شوند. در دنیای سایت‌های خبری، رقابت شدید است و سئو به شما کمک می‌کند تا در این رقابت برتری پیدا کنید.

شما ترافیک موتورهای جستجو را سریعتر دریافت خواهید کرد و در نهایت صفحه را برای بیش از یک عبارت رتبه بندی می کنید. از این گذشته، پیوندهای خارجی مفید به کاربران کمک می کند محتوایی را پیدا کنند که می تواند به آنها کمک کند درباره موضوعاتی که در مقاله خود صحبت می کنید بیشتر بیاموزند. گوگل صفحه شما را تا حدی بر اساس کیفیت و ارتباط لینک های خروجی آن صفحه ارزیابی می کند که اگر به آن فکر کنید کاملاْ منطقی به نظر می رسد. صفحاتی که به آنها پیوند می‌دهید، موضوع صفحه وب شما را منعکس می‌کنند و صفحاتی که به منابع مفید پیوند می‌دهند نیز نسبت به صفحاتی که فقط به مطالب خودشان پیوند دارند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. خزنده های گوگل در هر صفحه اول از همه اولین لینکسایت را رصد می کنند، پس باید به انکر تکستی (Anchortext) که انتخاب می کنید کاملا دقتداشته باشید.

ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش می‌دهند، می‌تواند مشتری را به کلیک روی لینک‌های‌تان، ترغیب کند. برای بهینه‌سازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژه‌های ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگی‌های محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید. ربات‌های خزنده گوگل لینکی را دنبال می‌کند که در نهایت به یک خطا (مانند خطای 404) می‌رسد. در این بخش، درخواست‌های خزش را بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف دارید که آن‌ها را در جدول زیر می‌بینید. با کلیک روی هر یک از درخواست‌ها در سرچ کنسول، می‌توانید تاریخ و URLهای کرال‌شده را ببینید.

وقتی وضعیت سئوی سایت بهینه‌سازی شده باشد، سایت در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار می‌گیرد؛ بنابراین هرچه سئو سایت خبری بهتر عمل کند، ترافیک بیشتری به سایت هدایت می‌شود که به معنای فرصت‌های بیشتر برای کسب درآمد است. علاوه بر لینک‌سازی داخلی، می‌توانید به ایجاد لینک‌های خارجی از وب‌سایت‌های معتبر بپردازید. این کار می‌تواند شامل انتشار مقالات مهمان، همکاری با وبلاگ‌نویسان و به اشتراک‌گذاری محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی باشد. همچنین، می‌توانید در انجمن‌ها و گروه‌های مرتبط با حوزه کاری خود فعال باشید و با قرار دادن لینک‌های طبیعی و مرتبط، به افزایش اعتبار صفحات کم‌اعتبار کمک کنید. این روش‌ها نه‌تنها به بهبود رتبه‌بندی صفحات شما کمک می‌کند، بلکه اعتبار کل وب‌سایت شما را نیز افزایش می‌دهد. یکی دیگر از ترفندهای ئو استفاده از ابزار Creative Seed  است، Creative Seed  یک ابزار نوآورانه برای شناسایی و بهینه‌سازی کلمات کلیدی است که به شما کمک می‌کند تا به‌طور مؤثری ترافیک مرتبط را به وب‌سایت خود جذب کنید.

بهترین راه برای اجرای دستورالعمل E A T یادگیری و مطالعه بیشتر در مورد الگوریتم گوگل پاندا است. ترجیح و توصیه ما شروع فعالیت وبگاه خبری بصورت نیچ (اختصاصی یک شاخه) است. بنابراین شما هم اگر برای تان مهم است که روی بعضی از خبرها رتبه گرفته و رتبه تان را حفظ کنید، باید در بازه های زمانی کوتاه دائم روی آن آپدیت زده و متن خبر را کامل ترش کنید. با توجه به این موضوع، یک استراتژی که در سئو و در این شرایط ما از آن استفاده میکنیم، استراتژی گوشه بازار است! در واقع این استراتژی که بیشتر با نام نیچ مارکتینگ شناخته میشود، به این اشاره میکند که برای به موفقیت رسیدن در یک بازار، بهتر است به جای ورود به کل آن صنعت، به یک گوشه اش وارد شوید.

اگر سایت خبری دارید و می خواهید اخبار و مقالات شما خوب دیده شوند، باید با ترفندهای سئو برای سایت های خبری آشنا باشید. در ادامه این مقاله به نکات مهم و حیاتی برای سئو وبسایت های خبری می پردازیم، با ما همراه باشید. با اضافه کردن این قابلیت به وبسایت، یک نسخه از وبسایت مورد نظر در گوگل ذخیره شده و در نهایت سرعت بارگذاری و مشاهده مطالب سایت به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد و الگوریتم های گوگل نیز توجه ویژه ای به سایت های دارای این تکنولوژی خواهند داشت. همانطور که پیش تر اشاره شده سئوی سات های خبری تفاوت های زیادی با دیگر وبسایت ها دارد و برای رتبه گرفتن و رسیدن به لینک های برتر گوگل لازم است تا نکات و موارد مختلفی را در این زمینه رعایت کنید که در ادامه برخی از آن ها را می آموزیم. طبق ادعای برخی از شرکت‌ها ممکن است ترافیک سایت خبری در طول زمان افزایش یابد اما باید به این موضوع توجه کرد که افزایش ترافیک ممکن است تحت تأثیر تغییرات الگوریتم‌های گوگل، رقابت و سایر عوامل قرار گیرد که ناپایدار است. برخی از حوزه‌های اخبار محلی یا منطقه‌ای است که در سئو می‌توان به تحولات محلی پرداخته و از کلمات کلیدی محلی مرتبط استفاده کرد.

برای بهینه‌سازی سایت خبری برای موبایل باید سایت واکنشگرا طراحی کرده و نکات زیر را رعایت کنید. شما با انتشار مقالات با کیفیت بالا سئو داخلی (on-page) سایت خبری را بهبود می‌دهید که بخش مهمی از فرایند بهینه سازی سایت خبری است. مقالات باید هم برای کاربر و هم گوگل بهینه باشد و برای بهینه‌سازی وبلاگ، مقالات و اخبار اقدامات زیر را انجام دهید. یکی از اقدامات مهم و اصلی در سئو سایت خبری، بررسی مشکلات و اصلاح آن‌هاست. برخی از پارامترهای عملکرد سایت (Performance) مانند LCP، CLS و FID، تاثیر زیادی بر بهینه‌سازی سایت خبری شما دارند.

پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدی‌تر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب می‌شوند. در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع).

در پایان، باید به طراحی سایت خبری به گونه‌ای که بسیاری از بازدیدکنندگان به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند، توجه کرد. بهبود رتبه سایت در نتایج صفحه جستجوی موتورهای جستجوی از عوامل مهم جذب ترافیک و گسترش بخش خبری سایت است. به همین دلیل، آموزش سئو در جذب ترافیک و بهبود رتبه سایت بسیار مهم محسوب می‌شود. سئو سایت خبری، seo یکی از موارد بسیار مهمی است که موجب پیشرفت و موفقیت هر سایتی اعم از سایت‌های خبری می‌شود. یک سایت خبری آموزشی موفق بایستی سئویی قوی و اصولی داشته باشد تا توسط موتورهای جستجو از امتیازت بالایی برخوردار شود و در دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

از جدیدترین تکنیک های سئو می‌توان به ارتباط معنایی کلمات کلیدی نیز اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های موتور جستجوگر گوگل ارائه نتایجی مطابق با هدف کاربر است. با سئوی معنایی می‌توان به موتورهای جستجوگر کمک کرد تا نتایج ایده آلی را به کاربران نمایش دهند. در واقع سئوی معنایی زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا موتور جستجوگر تشخیص دهد که کدام یک از موضوعات با عبارت جستجو شده توسط کاربر ارتباط دارند. با استفاده از این نوع از سئو چندین کلمه کلیدی متناسب با یک موضوع در محتوا قرار می‌گیرد و ارتباط معنایی ایجاد می‌کند.

کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. برای رفع این خطا میتونید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید که این خودش با اصول و قاعده همراهه به این ترتیب که باید به مرتبط ترین صفحه یا نزدیک ترین به موضوع پیج حذف شده ریدایرکت شود. در قدم اول نیاز است که شما محتوای خود را وارد SEO content assistant کنید. چند سال پیش، گوگل یک الگوریتم جستجو به نام مرغ مگس خوار Hummingbird را ارائه کرد. مطالعه اخیر Backlinco در Google CTR نشان داد که کمتر از 1٪ از جستجوگران Google در صفحه دوم قرار می گیرند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا تالار خبری خود را در دسترس علاقمندان، خصوصا برای جوانان و افراد جوان و جذاب قرار دهید تا مورد توجه قرار گیرد. ارسال لینک‌های محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند روند رشد بازدید کنتنت شما را به شدت افزایش دهد. با گسترش فضای اینترنت، سایت‌های خبری به عنوان یکی از مهمترین منابع اطلاع‌رسانی در جامعه شناخته می‌شوند. با این حال، یکی از چالش‌های این سایت‌ها، بارگذاری سریع محتوای خود برای کاربران است که در صورت عدم رعایت آن، باعث کاهش ترافیک و کاربران این سایت‌ها خواهد شد. در نهایت، مهم است که در استفاده از کلمات کلیدی بسیار دقت کنید و رعایت کنید تا در آینده از جمله صفحات تکراری ناشی از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در سایت‌تان جلوگیری کنید. اگر کلمات کلیدی حوزهی کاری خود را جستجو کنید حتماچند ویدئو از یوتوب را نیز مشاهده خواهید کرد.

بعضی از این مراحل به جای این که به‌صورت مستقل برای هر صفحه انجام شود، ممکن است برای چند صفحه به‌صورت موازی انجام شود. اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. منظور از دسته‌بندی‌ها همه آن‌ها نیستند بلکه بخش‌هایی که یا هیچ محتوای مفیدی ندارند و فقط لینک‌های خالی ساخته شده‌اند یا دسته‌بندی‌هایی که تعداد محصولات بسیار کمی دارند می‌توانند به رتبه‌بندی سایت شما آسیب بزنند.

اما چه مواردی برای بهینه‌سازی وب‌سایت خبری باید در نظر گرفته شود؟ بهترین چیزی که می‌توانید انجام دهید، بهینه‌سازی عنوان، متا دیسکریپشن و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در این بخش‌هاست. آدرس وب‌سایت هم باید بسیار مختصر باشد و در عین حال شامل کلمات کلیدی داشته باشد. یکی از راه های آسان برای ایجاد بک لینک این است که مقاله خبری خود را به عنوان یک منبع ذکر کنید و در وبلاگ ها منتشر کنید تا به این صورت سایت شما مطرح شده و مخاطبان با آن آشنا شوند. استفاده از تگ (Tag) به هدف راهنمایی کاربران در یافتن مطالب مرتبط انجام میگیرد. اگر بخواهید از این کار به تعداد زیاد استفاده کنید سبب سردرگمی کاربر شده و با گذشت زمان از تعداد بازدیدکنندگان کم می شود.

ببینید، طبق تجربه میگویم که بازار سئو سایت های خبری در ایران خیلی شلوغ و خب در نتیجه پررقابت است. این یعنی ممکن است برای سئو کردن سایت تان در این حوزه با رقیبانی روبرو شوید که به سختی به شما اجازه بدهند رتبه های بالای گوگل را بگیرید. در این بخش مشکلاتی که بر سر راه سئو و بهینه سازی سایت خبری وجود دارد را به همراه نکاتی برای رفع آنها آورده‌ایم. استانداردهای گوگل را برای نمایش محتوای‌تان در گوگل نیوز بررسی کنید و محتوا را بر اساس همان استانداردها تنظیم کنید. از نظر فنی بررسی کنید که گوگل میتواند سایت شما را کرول کند تا متوجه شود مقالات خبری در کدام صفحات شما هستند.

همانطور که ابتدای مقاله هم گفتم، سئو کردن سایت های خبری نسبت به دیگر سایت ها تفاوت های زیادی دارد و همین موضوع باعث میشود نیاز باشد با دانش کافی به سراغ آن بروید. در این میان اگر سوالی در مورد سئو سایت های خبری داشتید یا بخشی از این مقاله برای تان نامفهوم بود، در بخش نظرات سوالات تان را جواب میدهم. بعد از این، سعی کنید در هر مقاله مرتبطی که صحبت از یارانه ها شد، به این تگ لینک بدهید. حتی برای افزایش احتمال کلیک کاربر، میتوانید از او به شکل متنی درخواست کنید که برای خواندن مطالب بیشتر، وارد صفحه دسته بندی شود. به این ترتیب ممکن است وارد صفحه مورد نظر شده و با کلیک روی مقالات آن، زمان بیشتری در سایت تان باشد.

بهینه‌سازی عناوین و محتوای مطالب سایت خبری با کارایی بالا یک موضوع مهم و حیاتی در جهان رسانه‌ای است. هدف اصلی این موضوع، بهبود عملکرد سایت خبری و جذب بازدیدکنندگان بیشتر است. برای بهینه سازی عناوین و محتوای مطالب، ابتدا باید با تحت‌اللفظی کارایی بالا آشنا شویم. به این معنی که عنوان باید بسیار جذاب و جالب برای خواننده باشد، به طوری که استارت است که شما ایجاد می کنید، به شدت برای خواننده اهمیت داشته و او را به خواندن مطلب کامل ترغیب می‌کند. در کل، بهینه‌سازی داخلی یک فرایند پیچیده و مستمر است که نیاز به تحلیل و بررسی مستمر دارد.

انتشار یک محتوای خبری در جهان به تنهایی، تضمینی برای رتبه بندی آن در گوگل یا جذب ترافیک به سایت شما نیست. لینک‌سازی برای برگه‌هایی که اعتبار کمی دارند، یکی از بهترین تکنیک های سئو برای افزایش رتبه بندی و جلب توجه بیشتر به محتوای شماست. این فرآیند شامل شناسایی صفحات ضعیف‌تر وب‌سایت شما و ایجاد پیوندهای داخلی و خارجی برای تقویت آن‌ها می‌باشد. با لینک‌دهی از صفحات با اعتبار بالاتر به این صفحات کم‌اعتبار، می‌توانید اعتبار آن‌ها را افزایش دهید و آن‌ها را در نتایج جستجوی گوگل بهتر کنید. این کار باعث می‌شود موتورهای جستجو، این صفحات را به عنوان محتوای معتبرتر شناسایی کنند و در نتیجه، ترافیک بیشتری به آن‌ها هدایت شود. یک دیگر از روش های بهینه سازی داخلی، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان و متن مطالب است.

برای این منظوربهتر است محتوای تولیدی که در سایت قرار می گیرد ساختار مناسبی داشته و متناسب بامکالمات محاوره ای انسان ها قابل درک باشد. علاوه بر این می توانید با استفاده از این ابزار (گوگل وبمستر) مشکلات فنی سئوی سایت تان را برطرف کنید. گزارش هایی همچون اینکه چند صفحه از سایت تان ایندکس شده، عملکرد ترافیک سایت، CTR یا نرخ کلیک و غیره را نیز می توانید در این ابزار داشته باشید تا به بهینه ترین حال ممکن برای سئو برسید. سئو یک سایت خبری، تکنیک‌های است که هیچ وقت پایان نمی‌یابد یعنی مرتبا باید این اصول تکرار شود و به عبارتی می‌توان گفت پایان‌ناپذیر است. پروسه سئو را می‌توان به صورت جزیی و یا مرحله‌ای به متخصصان این حوزه سپرد. لازم به ذکر است اگر این امور به صورت مرحله به مرحله انجام شود می‌تواند نتایج بهتری را برای شما ایجاد کند.

سئو سایت خبری به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کرده و آن را در نتایج مرتبط نمایش دهند. برای اینکه مطالب شما به سرعت ایندکس شوند، باید به عوامل دیگری مانند ساختار سایت، سرعت بارگذاری صفحات و کیفیت بک لینک‌ها نیز توجه کنید. در این مقاله، به بررسی 9 تکنیک سئو سایت خبری و ارائه راهکارهایی برای بهبود رتبه سایت خبری شما در نتایج جستجو می‌پردازیم. یکی دیگر از تکنیک‌های مهم سئو در سایت‌های خبری، لینک‌دهی به منابع معتبر است. هنگامی که به منابع موثق و معتبر لینک می‌دهید، گوگل این عمل را به عنوان یک نشانه مثبت از کیفیت محتوای شما تلقی می‌کند. سئو سایت خبری علاوه بر بهبود رتبه، پیوند دادن به منابع معتبر باعث جلب اعتماد کاربران نیز می‌شود.

Featured Snippets فرصتی عالی برای جذب ورودی بیشتر و ارتقای رتبه سایت در نتایج جستجو محسوب می‌شود. موتور جستجوی گوگل نتایج جستجو را براساس موقعیتمکانی نیز به کاربر نمایش می دهد. کافی ست در گوگل اسم کسب و کار یا مکان موردنظرتان را جستجو کنید تا تمام مکان های مرتبط را بر روی نقشه به شما نشان دهد.سئو محلی یا Local SEO تاثیر زیادی بر سئو و اعتبار سایت شما خواهد داشت. تکنیک ها و روش های مختلفی برای سئو سایت های خبری وجود دارد و در این مقاله، به بررسی تکنیک های کاربردی برای سئو سایت های خبری می‌پردازیم که می‌تواند به بهبود رتبه و افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما کمک کند. سایت‌هایی که از AMP استفاده می‌کنند، معمولاً در نتایج جستجوی موبایلی سریع‌تر و بهتر ظاهر می‌شوند. این تکنولوژی به کاهش زمان بارگذاری صفحات کمک می‌کند و تجربه کاربری بهتری برای کاربران موبایل فراهم می‌آورد.

اما اگر به عددی نزدیک ۱۰ یا بیشتر رسیدید، باید به فکر بهینه‌سازی بودجه خزش باشید. حالا که صفحه رتبه‌بندی شده، همه‌چیز آماده است تا وقتی کاربر کوئری مد نظر خود را وارد می‌کند، صفحات در رتبه‌های مناسب به او نشان داده شود. ربات‌ها در این مرحله، از وجود یک URL جدید یا تغییرات صفحات قبلی آگاه می‌شود. این کشف می‌تواند از طریق لینک‌سازی‌ها، نقشه سایت (Sitemap) یا درخواست‌های ایندکس مستقیم (در گوگل سرچ کنسول) انجام شود. برای مثال اگر کاربری در گوگل جستجو کند “فواید میوه سیب” گوگل سایت‌هایی را به نمایش می‌گذارد که محتوای دقیق و مفصلی درباره این موضوع داشته باشند و اطلاعات مفید و کاربردی برای کاربران فراهم کرده باشند.

بسیاری از سایت‌های خبری تلاش می‌کنند که رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود دهند. سئو به شما این امکان را می‌دهد که با بهره‌گیری از تکنیک‌های بهینه‌سازی، محتوای خود را بهتر در معرض دید کاربران قرار دهید. تگ‌های هدینگ H1 تا H6 یکی از عوامل مهم در سازماندهی محتوای صفحات وب‌سایت هستند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا به راحتی ساختار متن را درک کنند. H1 معمولاً عنوان اصلی صفحه است و باید فقط یک بار در هر صفحه استفاده شود. سایر هدینگ‌ها مانند H2 و H3 نیز باید برای سازماندهی بخش‌های مختلف محتوا به کار روند.

گوگل برای پیدا کردن صفحات سایت تان وایندکس کردن آنها از سایت مپ استفاده خواهد کرد. سایت بکلینکو از مطالعه و تحقیقاز یک میلیون نتیجه جستجو به این جواب رسیده است که میانگین کلمات کلیدی در رتبهیک صفحه اول گوگل ۱۸۹۰ کلمه است. بنابراین طبق نمودار منتشر شده از این نتایج پستهای طولانی تر رتبه های بهتری در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل خواهند داشت. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر اخبار متنی، امکان قرار دادن اطلاعات به صورت چندرسانه ای یعنی صوت، تصویر و فیلم نیز می تواند جذابیت خبر را دوچندان کرده؛ بازدید سایت را افزایش دهد و در همین راستا بر سئو سایت خبری تاثیر بگذارد. باید در ابتدا دقت داشته باشید که اگر در وب سایت خود تنها یک بخش خبری دارید این یک وب سایت خبری نیست.

از این رو صاحبان وب سایت می‌بایست انواع روش‌های جدید سئو کردن وب سایت را بشناسند و با استفاده از این روش‌ها سایت خود را به صفحات اول گوگل هدایت کنند. لینک‌های شکسته نه تنها تجربه کاربری بدی ایجاد می‌کنند، بلکه می‌توانند تأثیر منفی بر سئو وب‌سایت شما داشته باشند. برای شناسایی و اصلاح لینک‌های شکسته، از ابزارهایی مانند Google Search Console یا ابزارهای آنلاین مانند Screaming Frog استفاده کنید. پس از شناسایی لینک‌های شکسته، می‌توانید آنها را اصلاح کنید یا به صفحات مرتبط و فعال هدایت کنید (ریدایرکت 301). علاوه بر عنوان، محتوای مطلب نیز باید قابلیت انگیزش خواننده را داشته باشد و باعث جذب توجه او به میزان بالایی شود.

یک سایت خبری که به صورت بهینه‌سازی سئو در آن به درستی انجام گرفته باشد بیشتر از رقیبان خود موفق خواهد بود. ایندکس سریع برای سایت‌های خبری اهمیت حیاتی دارد، زیرا اخبار به سرعت قدیمی می‌شوند و تازگی آن ها که نقشی کلیدی در جذب مخاطبان دارد را از دست می دهند. ایندکس مدت زمانی است که بعد از انتشار خبر، توسط موتورهای جستجو بررسی می شود و در نتایج قرار می گیرد. اگر این محتوا به سرعت توسط موتورهای جستجو ایندکس شود، شانس بیشتری برای دیده شدن و گرفتن رتبه بالاتر در نتایج جستجو دارید و در همان ثانیه های اول انتشار اخبار که افراد به دنبال جزئیات آن هستند در نتایج قرار می گیرید و رتبه به دست می آورید. آیا سئو سایت خبری دشوار است؟ خیر اما به علت انتشار زیاد مطالب در سایت‌های خبری و مجله‌ای سئو این سایت‌ها زمانبرتر است زیرا به دلیل عدم رعایت اصول سئو و سئو تکنیکال طول می‌کشد تا گوگل به سایت اعتبار لازم را بدهد. در آموزش سئو وردپرس مجموعه‌ای از نکات کلی برای بهینه سازی سایت را گفتیم و در این مقاله اقدامات لازم برای سئو سایت خبری را با هم میبینیم.

یکی از ترفند های سئو استفاده از تکنیک آسمان خراش برای دستیابی به نتایج چشمگیر بسیار کارآ است. به جای نوشتن یک پست جدید، چرا آن را به یک پست موجود اضافه نکنیم؟ تصاویر را به روز و نکات جدیدی به محتواهای قبلی اضافه کنید و آنها را بروزرسانی کنید. برای اطمینان از اینکه پست جدید توجهی را که شایسته آن است به خود جلب کرده است، با ارسال ایمیل به مشترکان خبرنامه خود بازاریابی ایمیلی خود را استارت بزنید و در شبکه های اجتماعی هم آن ها را به اشتراک بگذارید. از محدودیت‌های فنی سایت می‌توان به تاخیر در بارگذاری صفحات، استفاده از کدهایی که توسط موتورهای جستجو به‌درستی خوانده نمی‌شوند و موارد دیگر اشاره کرد. این موارد می‌تواند باعث کاهش سئو سایت شده و در نتیجه کاهش ترافیک آن باشد.

یکی از ترفندهای مهم سئو برای بهبود رتبه‌بندی مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت است این تایم به مدت زمانی اشاره دارد که کاربران در یک وب‌سایت صرف می‌کنند. از دیگر ترفندهای سئو ۲۰۲۴ توجه به سئو خارجی است؛ چیزی که بسیاری از وب مستران از آن غافل هستند! در این نوع از سئو لازم است رقبای خود را آنالیز کنید و فرصت‌های بهینه‌ای که برای لینک سازی خارجی وجود دارند را بیابید. سپس با یافتن صفحاتی که نیاز به رپورتاژ یا بک لینک دارند، سئو خارجی سایت را انجام دهید. باید به این مورد توجه داشته باشید که RankBrain هنگام رتبه بندی وب سایت شما را بررسی می کند. وقتی چیزی واقعاً اصلی ایجاد می کنید (مانند یک نام تجاری، محصول یا یک سیستم گام به گام)، شما تنها فردی هستید که برای آن اصطلاح بهینه می شود و اگر ساخته شما محبوب شود، ناگهان خود را در رتبه اول برای یک کلمه کلیدی در سئو با حجم بالا قرار خواهید داد.

این تکنیک یکی از راه‌های افزایش سئو است که در پیشبرد اهداف سایت و رسیدن به موفقیت آن نقش موثری ایفا می‌کند. هر زمان که رتبه سایت شما افت شدیدی داشت، به احتمال زیاد سئو سایت دچار مشکل شده است و نیاز به بهینه سازی دارد. در این موارد لازم است زیربنای ایجاد مشکلات وب سایت را شناسایی کرده و آن را رفع کنید. با بهبود معماری کلی سایت و استفاده از تکنیک‌های جدید سئو می‌توانید شکاف‌های ایجاد شده در سایت را رفع نمایید. این تکنیک سئو می‌تواند تأثیر زیادی بر افزایش ترافیک سایت داشته باشد، زیرا کاربران معمولاً به اولین نتیجه نمایش داده شده بیشتر اعتماد می‌کنند و احتمال کلیک بر روی آن بیشتر است.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/